LVB Media Experience

Project Image
projectfase
Trial
thema's
Green Tech
value chain
Inbound logistics
Operations
Marketing and sales
Firm infrastructure
Technology
Procurement
windesheim minor
Mobile Solutions
innovatie sector
Mensgerichte AI
SDGs
3. Goede gezondheid en welzijn
10. Ongelijkheid verminderen
Svenja Büttner
aaron.weggemans@windesheim.nl

Project Achtergrond

Onze product owner had een fysieke experience gedaan waarbij ze de hindernissen ging ervaren die iemand met een lichte verstandelijk beperking dagelijks ervaart. Deze experience wilde graag digitaal kunnen doen via een app.

Probleemstelling van het project

De aanleiding van het project is dat mensen met een licht verstandelijke beperking veel hindernissen ervaren tijden het gebruik maken van digitale diensten en voor mensen zonder lvb, moeilijk is om in te leven hoe die ervaring is.

Technologische innovaties

Geen

Doelstelling van het project

Door middel van de applicatie die we hebben gebouwd zal er bewustwording op gang worden gezet onder voornamelijk beroepskrachten en ontwikkelaars. Zij kunnen dan ervaren hoe het is om als iemand met een LVB gebruikt te maken digitale diensten. Onder beroepskrachten zal dit leiden toe betere ondersteuning en bij ontwikkelaar beter ingerichte digitale diensten.

Positive Impact SDGs

Digitale diensten zullen toegankelijker worden voor mensen met een lichte verstandelijke beperking.

Negative Impact SDGs

Websites en mensen die gespecialiseerd zijn is het ondersteunen van mensen met een lichte verstandelijke beperking bij digitale diensten zullen minder gebruikt worden.

Technology Providers

Google (analytics + Angular)

To top